کمیته مدارک پزشکی و فناوری اطلاعات


محمدصادق پاکزاد

تحصیلات: کارشناس ارشد مدیریت

سمت: مسئول واحد پذیرش و مدارک پزشکی، دبیر کمیته

تماس: 03434260080 (داخلی 513)


اعضای کمیته 

  1. رئیس بیمارستان
  2. مدیر بیمارستان
  3. سوپروایزر سلامت
  4. مدیر خدمات پرستاری
  5. مسئول واحد بهبود کیفیت
  6. کارشناس هماهنگ‌کننده ایمنی بیمار
  7. مسئول فنی
  8. معاون آموزشی
  9. مدیریت اطلاعات سلامت
  10. مسئول روابط عمومی

  شرح وظایف کمیته

1- تائید برگه‌های بیمارستانی طراحی‌شده توسط واحدها و بخش‌ها (علاوه بر 18 برگ اصلی پرونده)

2- هماهنگی و پیگیری رفع نقایص اعلام‌شده از واحدهای مدارک پزشکی و فناوری اطلاعات در
خصوص اجرای استانداردهای اعتباربخشی مربوطه در کل بیمارستان

3-بررسی و ارزشیابی کیفیت مدارک پزشکی بیماران ازلحاظ کامل و معتبر بودن

4-بررسی مدارک پزشکی بیمارانی که به‌صورت قانونی مدعی خسارت شده‌اند

5-بررسی روند پذیرش، بستری، تشخیص، درمان و ترخیص بیمار و در صورت لزوم اصلاح آن

6-تهیه گزارش از پرونده‌های ناقص (پرونده نویسی و نحوه نگارش داده‌های پزشکی و درمانی بیماران) و بازخوراند آن به صاحبان فرایند

7-ارزشیابی سیستم کدگذاری پرونده‌ها

8-بررسی ثبت و دریافت داده‌ها در برنامه نرم‌افزار اطلاعات بخش‌ها

9-مشارکت و همکاری در امور پژوهشی

10- اجرا برنامه‌های آموزشی موردنیاز جهت پزشکان و کادر درمانی


برنامه جلسات سال 1402

کمیته مدارک پزشکی و فناوری هر دوماه یک‌بار مطابق برنامه زمان‌بندی تشکیل می‌شو